Tijdens de laatste jaarvergadering van de winkeliersvereniging heeft Dennis Vredeveldt van Crispy Concepts meer inzicht gegeven in de social media van Thuis in Panningen. En met name over het bereik. In vergelijking met de omliggende centra in Horst, Leudal en Blerick is het bereik heel goed. We kunnen (nog) niet tippen aan Venlo en Roermond, maar we zijn goed op weg.
Vaak komt de vraag/opmerking dat we het bereik van onze communicatie moeten vergroten buiten Peel en Maas. Dit gebeurt sowieso al bij de evenementen. Dan wordt er gericht geadverteerd op social media in een straal van 20 km. Met een gemiddeld bereik van een bericht tussen de 3000 en 4000, wordt dit dan verhoogd naar een gemiddeld bereik van 15.000.
Om het bereik (zonder te adverteren) te verhogen is er al vaker het verzoek gedaan om berichten van Thuis in Panningen te delen op jullie eigen kanalen. Dit wordt naar ons idee nog te weinig gedaan. Het argument dat tijdens de vergadering naar voren kwam, was dat het vaak niet past in de huisstijl van de winkel. Dit argument begrijpen we, maar door het bijv in je verhaal te delen (zowel op FB als Instagram) blijft het bericht niet op je tijdlijn staan.
Een voorbeeld wat het effect van delen is. Het bericht over de Paasmarkt in Koffietijd had een bereik van 13.368 mensen. Dit alleen omdat dit bericht 38 keer gedeeld is.
Aantal tips:
- Deel een bericht van TIP in jullie verhaal
- Deel een bericht van TIP op jullie account
- Gebruik de hashtag #thuisinpanningen
- Tag @thuisinpanningen in jullie bericht of verhaal, wij zullen dit dan ook weer delen
Het doel is om zoveel mogelijk mensen bekend te laten worden met wat ons centrum te bieden heeft. En door (af en toe) een bericht te delen van het centrum bereiken we ook jullie volgers. Om Thuis in Panningen ook bekender te maken mogen jullie het logo ook gebruiken. Bijvoorbeeld op jullie website of een in bericht op de socials. In de bijlage het logo van Thuis in Panningen.